Sziasztok!

3 év. Ennyit töltöttem a japán nyelv (Nihongo, ha jobban tetszik) élvezetével. Minden este legalább 2 óra.

Most jön a középfokú nyelvizsga isteni élvezete, mely valjuk be, kicsit hosszú út eredménye.  Na persze az út kétirányú, vagyis sok pénzt emészt fel, vagy lényegében tökingyen tanulsz.  Nézzük e módszereket.

1- pénzes: A legegyszerűbb és leghatékonyabb – meg út az anyagi csődbe.  Alapból ugye nyelviskola, könyvek, magánórák, ilyesmi – kitaposott, egyenes út.  A sulik meg jól élnek.

Na, erre nem volt nekem pénzem, szóval maradt:

2- Ingyen tanulás:  Na jó, a legelső lépés nem volt ingyenes, mivel beiratkoztam egy nyelvviskolába, de csak egy félévre, hogy átlássam, mi merre. A lényeg, hogy a kapcsolatokat kiépítsd. Emberek, akik továbbra is odajárnak. Egyrészt ellátnak később jegyzetekkel, anyagokkal, másrészt (ha van egy kis vezéregyéniséged) alakítasz egy klubot (Pl. Margit -Szigeten), ahol összejöttök, anyagokat cseréltek és tanultok.

A többit a netről összeszedheted, csak tudj angolul, mivel az anyagok majdnem 10 százaléka angolul van. Az előképpzettség sem árt, mert legalább tudod, mi merre hány méter.

Ezzel a módszerrel és összesen az első félév árát (20e körül) leszámítva 0forintért tanultam meg először alapfokra, most pedig középen vagyok.

Szóval összefoglalva, a lényeg, hogy kerülj be egy közösségbe először (nem muszály nyelvsuli, csak az a legegyszerűbb és egy félév tök olcsó), aztán csak barátságosan velük kell maradni és klubokat csinálni.

Onnan pedig már csak tanulni kell…

